Uit onderzoek van uitzendbureau
Unique blijkt dat werknemers tijdens werktijd gebruik willen maken van social media als Twitter en Facebook. Volgens hen bevordert dit hun werkplezier.
Unique deed al
eerder onderzoek naar de verhouding tussen werk en privé, waaruit bleek dat meer dan 80 procent van de Nederlandse werknemers ook in privétijd werkt. Uit de uitkomst van het nieuwe onderzoek lijkt de verhouding juist andersom te zijn; werknemers willen hun privéleven meer naar hun werk halen. "Mensen werken in hun privétijd meer voor de baas en verwachten dan ook privézaken tijdens werktijd op te kunnen lossen", zegt Raymond Puts, directeur van Unique, in dagblad
Spits.
Juist inzetten
"Er zijn steeds meer organisaties die sites als Twitter, Facebook en LinkedIn geblokkeerd hebben voor hun personeel. Hierdoor kan je als organisatie echter kansen missen. Wanneer juist ingezet, kunnen deze media een meerwaarde bieden voor de organisatie. Daarnaast blijkt dat door het bieden van deze toegang de aantrekkelijkheid van een werkgever stijgt", meent Puts.