"Meer dan 3049 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Bedrijfseigenaar wil geen actuele bedrijfsinformatie

Bedrijfseigenaar wil geen actuele bedrijfsinformatie


37 procent van de bedrijfseigenaren heeft geen enkele behoefte aan actuele informatie over de prestaties van hun organisatie. En zij hebben nog minder behoefte aan actuele informatie over de prestaties van de individuele werknemer. Ruim 45 procent vindt het niet nodig om hierover op de hoogte te worden gehouden.

Dit blijkt uit onderzoek van SSI in opdracht van Kadenza, onder 306 Nederlandse managers, bedrijfseigenaren en afdelingshoofden naar het gebruik van de smartphone en tablet in zowel persoonlijke als zakelijke context.

Informatiebehoefte klein

De eigenaren die wel actuele informatie willen over de prestaties van hun organisatie (17%) willen graag dagelijks op de hoogte gehouden worden. En 11 procent wil graag real-time inzicht. De informatiebehoefte van directies en hoger management ligt een stuk hoger: slechts 4 procent van deze groep geeft aan geen behoefte te hebben aan actuele informatie over de prestaties van de organisatie.

Vertrouwen in medewerkers groot

Erik Leene, directeur van Kadenza: "Het is op zijn minst opvallend te noemen dat ruim een derde van de bedrijfseigenaren geen behoefte heeft aan de meest actuele informatie. Daarbij is het verrassend dat de informatiebehoefte onder bedrijfseigenaren zoveel kleiner is dan onder directies en hoger management. Mogelijke oorzaken zijn dat bedrijfseigenaren meer vertrouwen hebben in hun medewerkers of dat zij overall al het gevoel hebben dat ze prima op de hoogte zijn over hoe de organisatie presteert. Ook worden zij, in tegenstelling tot hoger management en directie, niet door anderen op behaalde resultaten afgerekend. Om deze tegenstelling te verklaren is echter nader onderzoek nodig. Een feit blijft dat de mogelijkheden om real-time op de hoogte te blijven er zijn, maar slechts door een klein deel van het management worden benut. Rekening houdend met het groeiende aanbod aan informatie kunnen veel organisaties hier nog een enorme slag maken."

Het volledige onderzoeksrapport is te downloaden via: http://gurl.im/b0a91xa.

Tags: onderzoek, management, leiderschap, communicatie

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN

Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA

Meer vrijheid, minder integriteit? Meer vrijheid, minder integriteit?

5 tips voor stressvrij digitaal werken 5 tips voor stressvrij digitaal werken

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...