"Meer dan 3005 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Social media belangrijk bij werving Young Professional 2.0

Social media belangrijk bij werving Young Professional 2.0


De Young Professional 2.0, studenten en starters van nu, oriënteert zich via social media op de achtergrond van bedrijven. En voor de daadwerkelijke vacatures raadpleegt hij vacaturesites. Om deze nieuwe generatie werknemers te werven is dan ook een online combinatie nodig.

Dit blijkt uit het Trendrapport 2011 van ASA Student.

Internet is zowel zakelijk als privé de leefomgeving van de Young Professional 2.0. Deze generatie gebruikt social media voor hun personal branding en een toenemend aantal heeft een eigen website of blog om zichzelf extra exposure te geven. Young Professionals 2.0 hebben tijdens hun studie continu via het internet gecommuniceerd en kennis en informatie gedeeld. Zodoende vormt het internet ook de basis in hun zoektocht naar een baan. Om actief in contact te komen met deze generatie medewerkers is het voor organisaties essentieel om zichtbaar te zijn op diverse platforms en podia.

Employer branding via social media

Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van ASA Student en Ad Rem Young Professionals: "Mijn belangrijkste advies aan werkgevers is: werk aan je employer brand, onder andere door zichtbaarheid op social media. De Young Professional 2.0 zal voorbij gaan aan werkgevers die zich niet online hebben geprofileerd. Zelf doen ze dat immers wel en ze laten daarmee zien hoe leuk ze zijn, wat ze doen en wat hun onderscheidende vermogen is. Dat verwachten ze ook van hun toekomstige werkgever. Werkgevers kunnen op dat gebied nog veel leren van de online profilering van jongeren."

Tags: hrm, social media, werving & selectie, young professional 2.0

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

'Flexibilisering is gifpil' 'Flexibilisering is gifpil'

Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving

7 Prioriteiten voor het managen van professionals 7 Prioriteiten voor het managen van professionals

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Het Nieuwe Werken: ‘Haast is geboden’ Het Nieuwe Werken: ‘Haast is geboden’

Jonge vrouwen verdienen nu meer dan hun mannelijke collega's Jonge vrouwen verdienen nu meer dan hun mannelijke collega's

Merendeel werknemers loopt vast in huidige baan Merendeel werknemers loopt vast in huidige baan

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...