"Meer dan 3048 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Voorkom imagoschade door positieve richtlijnen social media

Voorkom imagoschade door positieve richtlijnen social media


Veel organisaties voeren geen social media beleid omdat ze moeite hebben met het opstellen van social media-richtlijnen. Een uitkomst hiervoor is de Social Media Policy Generator van MarketingMonday.

Met de Social Media Policy Generator kan elke organisatie eenvoudig en kostenloos haar eigen social media gedragscode opstellen. Na het beantwoorden van enkele vragen ontvangt de organisatie een gepersonaliseerde gedragscode voor het gebruik van social media door haar medewerkers.

Aanvulling op huisregelement

Het opleidings- en strategiebureau heeft de tool ontwikkeld omdat een dergelijke policy nog niet in alle bedrijven aanwezig is, maar wel noodzakelijk. Meestal hebben organisaties al wel een huisregelement met gedragsrichtslijnen voor interne en externe communicatie. De Social Media Policy is daarop een aanvullling, inclusief do's & don'ts om het bedrijfsimago te beschermen, zoals bijvoorbeeld: gebruik altijd je eigen naam en geef je functie aan als je je organisatie noemt, blijf in iedere situatie vriendelijk en respectvol en scherm je privé-account op sociale netwerken af.

Onbedoelde reputatieschade door social media

Richard van Hooijdonk, directeur van MarketingMonday: “Social media is een onderdeel van ons leven geworden. Ook als een bedrijf zelf nog niet veel aan social media doet, dan doen zijn klanten en medewerkers dat wel. Het gevaar voor onbedoelde reputatieschade zit dan in een klein hoekje. Afspraken maken met je medewerkers over het gebruik van social media is echt een must!$rdquo;

Visitekaartje uitdelen via social media

Deze afspraken zijn niet bedoeld om medewerkers alleen maar beperkingen op te leggen. "Medewerkers zijn het visitekaartje van je bedrijf en kunnen ware ambassadeurs zijn. Geef aan binnen welke grenzen zij zich kunnen bewegen op social media platformen. 61 procent van de medewerkers zegt namelijk trots te zijn op het bedrijf waarvoor zij werken, maar slechts 19 procent spreekt daarover op internet. Er valt dus nog veel te winnen," aldus Van Hooijdonk.

Tags: management, social media, communicatie, social media richtlijn

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN

Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA

Meer vrijheid, minder integriteit? Meer vrijheid, minder integriteit?

5 tips voor stressvrij digitaal werken 5 tips voor stressvrij digitaal werken

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...