"Meer dan 3027 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Organisaties hebben moeite met vinden medewerkers

Organisaties hebben moeite met vinden medewerkers


Organisaties ondervinden problemen bij het vervullen van bepaalde vacatures. Zo heeft 35 procent van de personeelsmanagers moeite met het werven van nieuwe medewerkers. Vorig jaar was dit iets minder dan 25 procent.

Dat blijkt uit onderzoek onder bijna 1000 personeelsmanagers van ADP, adviesbureau Berenschot en Performa Uitgeverij.

Moeite met werving en selectie

Het is de eerste toename sinds het begin van de economische crisis in 2008. Destijds klaagde nog bijna driekwart van de personeelsmanagers over krapte op de arbeidsmarkt.
Een toenemend aantal personeelsmanagers verwacht, ondanks de sombere economische vooruitzichten, komend jaar problemen te ondervinden met werving en selectie.

Met name technici en ICT'ers zijn schaars. Het minst moeite hebben personeelmanagers met het vinden van juristen en medewerkers personeelszaken.

Tags: hrm, werving & selectie

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid

Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer

8 lessen uit Het Nieuwe Werken 8 lessen uit Het Nieuwe Werken

Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op

Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel

Werknemers willen recht om onbereikbaar te zijn voor de baas Werknemers willen recht om onbereikbaar te zijn voor de baas

8 Tips om burn-out te voorkomen 8 Tips om burn-out te voorkomen

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...