"Meer dan 3053 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Successen benoemen en vieren belangrijkste gewoonte

Successen benoemen en vieren belangrijkste gewoonte


Successen op het werk moeten benoemd en gevierd worden. Dat vindt 65,8 procent van werkzoekend en werkend Nederland. Daarentegen vindt slechts 2,5 procent aandacht voor persoonlijke gebeurtenissen belangrijk.

Dit blijkt uit onderzoek naar de aantrekkelijkheid van werkgevers van Unique, onder 4.000 respondenten.

Informele werksfeer

Andere zeer gewaardeerde gewoontes op het gebied van interpersoonlijk contact op kantoor zijn dat de deur van een leidinggevende altijd open staat en dat iedereen elkaar met voornaam mag aanspreken. Medewerkers zien deze gewoontes als een belangrijk onderdeel van de bedrijfscultuur. Uit eerder onderzoek bleek dat sfeer en cultuur bepalend zijn voor het werkplezier van medewerkers.

Aantrekkelijk werkgeverschap

Raymond Puts, algemeen directeur bij Unique: "In ons onderzoek naar aantrekkelijk werkgeverschap brengen we in kaart welke gewoontes het meest op prijs wordt gesteld. Successen vieren en benoemen is bijzonder belangrijk gebleken, dat staat buiten kijf. Het is goed als werkgevers zich daarvan bewust zijn. Echter wil ik het belang van ‘aandacht voor persoonlijke gebeurtenissen’ niet uitvlakken. 2,5 procent van Nederland heeft aangegeven dit heel belangrijk te vinden, maar 27,4 procent heeft deze gewoonte aangeduid als belangrijk. Samen kom je op bijna een derde van Nederland en dat is alsnog een aanzienlijk deel."


Tags: management, leiderschap, communicatie, betrokkenheid

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Zelfstandige zonder pensioen en aov? Zelfstandige zonder pensioen en aov?

Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN

Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...