"Meer dan 3032 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Slechts 25 procent bedrijven heeft social media beleid

Slechts 25 procent bedrijven heeft social media beleid


Ruim driekwart van de Britse organisaties is actief op social media als Facebook (86%), LinkedIn (78%) en Twitter (62%). En 65 procent van deze organisaties spoort haar medewerkers actief aan om er gebruik van te maken.

Toch hebben zij veelal geen uitgewerkt social media beleid en geen zicht op de risico's en uitglijders door medewerkers die dan vervolgens ook moeten worden gesanctioneerd.

Dat blijkt uit het onderzoek Knowing your tweet from trend van DLA Piper.

Redenen voor social media

De voornaamste redenen voor organisaties om gebruik te maken van social media zijn het vergroten van de naamsbekendheid (80%), marketingdoeleinden (60%), recruitment (42%) en het stimuleren van medewerkersbetrokkenheid (37%), teamwork (28%) en de onderlinge communicatie tussen medewerkers(39%).

Social media beleid

Hoewel 34 procent van de werkgevers van mening is dat social media een risico vormen, bijvoorbeeld omdat hier vertrouwelijke informatie op wordt gezet, voert slecht 25 procent een social media beleid.
Het belang van een social media beleid blijkt wel uit het feit dat 20 procent van de werkgevers stappen heeft moeten ondernemen omdat een werknemer informatie had gepost over een ander individu. En 31 procent van de werkgevers heeft disciplinaire maatregelen moeten nemen omdat er informatie was geplaatst over de organisatie.

Tags: social media, twitter, facebook, linkedin, social media protocol, social media richtlijn

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Werknemer bereid 10% salaris in te leveren om thuis te kunnen werken Werknemer bereid 10% salaris in te leveren om thuis te kunnen werken

Wil HNW-pionier IBM opeens medewerkers weer op kantoor hebben? Wil HNW-pionier IBM opeens medewerkers weer op kantoor hebben?

Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid

Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer

8 lessen uit Het Nieuwe Werken 8 lessen uit Het Nieuwe Werken

Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op

Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...