"Meer dan 3059 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


René Jansen, actieve promotor van Enterprise 2.0, social networking en kennismanagement

René Jansen, actieve promotor van Enterprise 2.0, social networking en kennismanagement


Rene M. Jansen is een actieve promotor van Het Nieuwe Werken. Hij is een veel gevraagd spreker op het gebied van web 2.0,  enterprise 2.0, social software, social media, intranet en kennismanagement en publiceert regelmatig artikelen, zowel wetenschappelijk als in de vakliteratuur.

Zijn missie is de menselijke maat in de digitale ruimte van social media, waarin dus niet de techniek centraal staat, maar de interactie tussen mensen. Wat is er nodig om een sfeer voor samenwerken en kennisdelen te scheppen in een digitale omgeving? Wat maakt een online omgeving voor menselijke interactie succesvol?.

Dr. René M. Jansen was de eerste gepromoveerde internetstrategie doctor in Nederland. Hij is eigenaar en managing partner van Winkwaves, een conceptbureau voor social networking en kennisdeling in de zakelijke omgeving. In augustus 2008 lanceerde Winkwaves ook zelf een platform om kennis te delen: het Winkwaves kenniscafe.

Jansen is gespecialiseerd in innovatie, social networking en kennisdeling binnen organisaties. René spreekt zowel op strategisch niveau als over de praktische implementatie: hij legt uit wat het strategisch belang is van kennis deling binnen organisaties, geeft advies over hoe je de werknemers boeit en er bij betrekt en hij geeft aan hoe je een site zodanig ontwerpt dat het sociaal gedrag in de hand werkt. Voor een presentatie, spreekbeurt of lezing is hij te boeken viaThe Next Speaker.

Naast ondernemer is René research fellow aan de Universiteit van Amsterdam, doceert hij aan de Business Universiteit Nyenrode waar hij onder andere initiatiefnemer en programmamanager is van de opleiding Internet marketingstrategie, en is hij visiting professor bij de Universiteit Malaya in Kuala Lumpur op gebied van Enterprise 2.0.

Download hier de whitepapers van René Jansen / Winkwaves:

Winkwaves.com/geleerd

Tags: enterprise 2.0, kennisdelen, rené m. jansen, internetstrategie, winkwaves

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Anders werken begint van binnen Anders werken begint van binnen

Tevreden werknemers door dans en zang? Tevreden werknemers door dans en zang?

Zelfstandige zonder pensioen en aov? Zelfstandige zonder pensioen en aov?

Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...