"Meer dan 3002 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Campagne Het Nieuwe Werken doe je zelf bereikte 10 miljoen mensen

Campagne Het Nieuwe Werken doe je zelf bereikte 10 miljoen mensen


Afgelopen maand hebben tien miljoen mensen kennis genomen van Het Nieuwe Werken. Ze hebben gelezen, gezien of gehoord over de campagne Het Nieuwe Werken doe je zelf die liep van 18 oktober tot 14 november.

Betrokken bij Het Nieuwe Werken

Bij deze campagne waren 150.000 mensen en tweeduizend bedrijven actief betrokken, die is georganiseerd door een coalitie van bedrijven, vakbonden, overheid en initiatiefnemers Natuur & Milieu en het Platform Slim Werken Slim Reizen. Deze coalitie geeft bedrijven advies op maat bij het zetten van stappen richting Het Nieuwe Werken.

Experimenteren met Het Nieuwe Werken

Tijdens de Week van Het Nieuwe Werken zijn veel bedrijven actief betrokken geraakt bij de campagne. Zo abonneerden 2.200 Managers zich op de nieuwsbrief en riepen velen hun werknemers op om tijdens de Week te experimenteren. Ook zijn 550 managers, HR-medewerkers en OR-leden een kijkje gaan nemen bij veertig bedrijven die Het Nieuwe Werken al doorvoeren.

Feiten en cijfers omtrent Het Nieuwe Werken

Tijdens de Week van het Nieuwe Werken werden verschillende onderzoeken naar de effecten van Het Nieuwe Werken gepubliceerd. Zo blijkt uit onderzoek van PwC dat Het Nieuwe Werken Nederland jaarlijks twee tot drie miljard kan opleveren plus een structurele stijging van het BNP met 1%.
En uit onderzoek van Motivaction blijkt dat werkende vaders de combinatie werk-kinderen een nog groter knelpunt vinden dan werkende moeders. Zo wil 55% van de werkende vaders meer tijd voor de kinderen versus 35% van de moeders. Vaders omarmen als oplossing eerder Het Nieuwe Werken dan een papadag. Zij willen liever flexibele werktijden (37%) en flexibele werkplekken (25%) dan deeltijdwerken (19%).

Tags: het nieuwe werken, week van het nieuwe werken

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

'Flexibilisering is gifpil' 'Flexibilisering is gifpil'

Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving

7 Prioriteiten voor het managen van professionals 7 Prioriteiten voor het managen van professionals

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Het Nieuwe Werken: ‘Haast is geboden’ Het Nieuwe Werken: ‘Haast is geboden’

Jonge vrouwen verdienen nu meer dan hun mannelijke collega's Jonge vrouwen verdienen nu meer dan hun mannelijke collega's

Merendeel werknemers loopt vast in huidige baan Merendeel werknemers loopt vast in huidige baan

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...