"Meer dan 3016 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Werknemer verspilt een uur per dag aan e-mailen

Werknemer verspilt een uur per dag aan e-mailen


AMSTERDAM - Werknemers verspillen gemiddeld een uur per dag aan het behandelen van e-mails die niet noodzakelijk zijn om hun werk uit te voeren. Dat blijkt althans uit Brits onderzoek onder vierduizend mensen van honderdvijftig verschillende bedrijven.

Dat schrijft de Sunday Telegraph. Volgens de onderzoekers weten de meeste werknemers niet hoe ze efficiënt moeten omgaan met de vele mails die ze op een dag ontvangen, zo vertelt een woordvoerder aan de Britse krant.


Volgens onderzoeker Nigel Shadbolt van de Universiteit van Southampton misbruiken veel mensen de e-mail op kantoor voor eigen gebruik. 'Het is volgens mij nog lang niet duidelijk wat je nu wel en niet kunt maken', zegt hij.



Er speelt volgens Shadbolt bovendien een algemener probleem. 'Door het grote aanbod van informatie en de beperktheid van het menselijke concentratievermogen, is het zaak zorgvuldiger te gaan kijken naar welke e-mails we wel of niet moeten behandelen.

Bron: Nu.nl, 23 november 2008

Tags: efficiënter werken, onderzoek, e-mail, gebruik

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

8 Tips om burn-out te voorkomen 8 Tips om burn-out te voorkomen

Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid

5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie 5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie

'Flexibilisering is gifpil' 'Flexibilisering is gifpil'

Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving

7 Prioriteiten voor het managen van professionals 7 Prioriteiten voor het managen van professionals

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...