"Meer dan 3155 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Werknemer verspilt een uur per dag aan e-mailen

Werknemer verspilt een uur per dag aan e-mailen


AMSTERDAM - Werknemers verspillen gemiddeld een uur per dag aan het behandelen van e-mails die niet noodzakelijk zijn om hun werk uit te voeren. Dat blijkt althans uit Brits onderzoek onder vierduizend mensen van honderdvijftig verschillende bedrijven.

Dat schrijft de Sunday Telegraph. Volgens de onderzoekers weten de meeste werknemers niet hoe ze efficiënt moeten omgaan met de vele mails die ze op een dag ontvangen, zo vertelt een woordvoerder aan de Britse krant.


Volgens onderzoeker Nigel Shadbolt van de Universiteit van Southampton misbruiken veel mensen de e-mail op kantoor voor eigen gebruik. 'Het is volgens mij nog lang niet duidelijk wat je nu wel en niet kunt maken', zegt hij.



Er speelt volgens Shadbolt bovendien een algemener probleem. 'Door het grote aanbod van informatie en de beperktheid van het menselijke concentratievermogen, is het zaak zorgvuldiger te gaan kijken naar welke e-mails we wel of niet moeten behandelen.

Bron: Nu.nl, 23 november 2008

Tags: efficiënter werken, onderzoek, e-mail, gebruik

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Veranderingen in organisatie verlammen werknemers Veranderingen in organisatie verlammen werknemers

Manager mag zijn mensen aanspreken op hun levensstijl Manager mag zijn mensen aanspreken op hun levensstijl

Manager geeft verkeerd voorbeeld werk-privébalans Manager geeft verkeerd voorbeeld werk-privébalans

40 procent Nederlanders werkt wel eens thuis 40 procent Nederlanders werkt wel eens thuis

Deeltijdwerk heeft een keerzijde Deeltijdwerk heeft een keerzijde

4 tips voor ouders die flexibel willen werken 4 tips voor ouders die flexibel willen werken

'Geen idee wat mijn mensen bezighoudt' 'Geen idee wat mijn mensen bezighoudt'

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...