"Meer dan 3104 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Binden en Boeien, maar voor wie eigenlijk

Binden en Boeien, maar voor wie eigenlijk


Binden en boeien van medewerkers. Een belangrijk thema in deze tijden van crisis. Maar dan heb ík toch een vraag. Over welke medewerkers hebben we het hier eigenlijk? De medewerker 2.0, ofwel de Nieuwe Professional die het toekomstige succes van een bedrijf bepaalt? De netjes-in-leeftijdscategorieën-verdeelde medewerkers waar een bedrijf sociale verantwoordelijkheid voor heeft? Kortom, onze medewerkers, wie zijn dat eigenlijk?

Toevallig ben ik ook zo'n medewerker van een aantal bedrijven. Als freelance trainer, assessor en coach werk ik met deze bedrijven samen. Het bijzondere is dat deze bedrijven sinds kort pogingen ondernemen om hun communicatie met mij aan te passen. Ik krijg ineens elke twee maanden een nieuwsbrief, er wordt een kick-off bijeenkomst voor alle freelancers georganiseerd, ik mag meedoen met een sportieve bijeenkomst van in- en extern personeel. Blijkbaar gaan ze er van uit dat ze met mij, net als met hun ‘eigen' medewerkers, anders moeten gaan communiceren. Tot zover gaat het goed. Toch voelt u ‘m ook aankomen: de ‘maar wacht eens even.

Dus - wacht eens even: niemand die mij ooit gevraagd heeft wat ik zou kunnen bijdragen aan het succes van deze bedrijven. Niemand die mij ooit gevraagd heeft wat deze bedrijven voor mij kunnen betekenen. Logisch, want deze bedrijven zijn immers al druk genoeg met het binden en boeien van hun ‘eigen' medewerkers. Dat snap ik best. De vraag is alleen hoe ‘eigen' deze medewerkers zijn in deze bruisende tijden van een veranderende economische omgeving.

Lees hier de volledige column

Bron: Innovatieforganiseren.nl, 12 april 2009 door Debby Heijne

Tags: betrokkenheid, medewerker 2.0

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Kunnen zelfsturende teams wel echt zonder leiding? Kunnen zelfsturende teams wel echt zonder leiding?

Ruim kwart werknemers heeft geen flauw benul van bedrijfsdoelstellingen Ruim kwart werknemers heeft geen flauw benul van bedrijfsdoelstellingen

Werkgever moet helpen met betere werk-privébalans Werkgever moet helpen met betere werk-privébalans

Nog een paar dagen te gaan: Congres Over Het Nieuwe Werken Nog een paar dagen te gaan: Congres Over Het Nieuwe Werken

Kinderen zijn dé reden om te stoppen met werken Kinderen zijn dé reden om te stoppen met werken

Beter inzicht in werkweek zorgt voor betere werk-privébalans Beter inzicht in werkweek zorgt voor betere werk-privébalans

Helft ondernemers werkt weleens vanuit bed Helft ondernemers werkt weleens vanuit bed

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...