"Meer dan 3005 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Medewerkers moeten meer reclame voor hun bedrijf kunnen maken

Medewerkers moeten meer reclame voor hun bedrijf kunnen maken


Veel kenniswerkers willen graag een bijdrage leveren op internet of social media aan de profilering van hun bedrijf. Toch krijgen ze van hun baas hier nauwelijks ruimte en tijd voor. Een gemiste marketingkans.

Dat is de conclusie van een online onderzoek onder zo’n honderd Nederlandse kenniswerkers van communicatiebureau Ravestein & Zwart.

Marketing
Kennisintensieve, dienstverlenende bedrijven kunnen, door hun kennis en expertise te tonen, zich onderscheiden op de markt. Deze kennis zit echter veelal in de hoofden van de eigen medewerkers. 60 procent van de ondervraagden vindt dat bedrijven en instellingen er onvoldoende in slagen om die kennis en expertise in te zetten voor marketingdoeleinden. Terwijl de helft van hen wel namens de organisatie naar buiten wil treden.

Individu
De individuele medewerker speelt in bijna de helft van de gevallen maar een kleine rol bij de profilering van het bedrijf. Het gebeurt wel, maar de manier waarop is niet gestructureerd. Organisaties zijn er volgens hen niet op toegerust om zich op kennis te profileren. Er is te weinig strategie: te weinig structuur, tijd en/of duidelijkheid over wat er al dan niet gecommuniceerd mag worden.

Faciliteren
Bedrijven moeten hun medewerkers beter faciliteren. Zij moeten daar de tijd voor krijgen , vindt de helft van de ondervraagde kenniswerkers. Ook moeten ze om ondersteuning en feedback kunnen vragen.

Contentkalender
Organisaties moeten ervoor zorgen dat er een duidelijk plan is wat er van de medewerkers verwacht wordt en dat er inzicht is in wat extern gecommuniceerd kan en mag worden. Wat opvalt is dat er bijna de helft van de organisaties een dergelijk plan heeft, maar dat slechts met 10 procent van de medewerkers besproken is hoe hij deze zich moet profileren. 17 procent van de organisaties kent een contentkalender, met daarin beschreven wie zich waar en wanneer op welk thema profileert.

Tags: social media, communicatie, online software, twitter, internet, marketing, social media protocol, social media marketing, content

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

'Flexibilisering is gifpil' 'Flexibilisering is gifpil'

Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving

7 Prioriteiten voor het managen van professionals 7 Prioriteiten voor het managen van professionals

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Het Nieuwe Werken: ‘Haast is geboden’ Het Nieuwe Werken: ‘Haast is geboden’

Jonge vrouwen verdienen nu meer dan hun mannelijke collega's Jonge vrouwen verdienen nu meer dan hun mannelijke collega's

Merendeel werknemers loopt vast in huidige baan Merendeel werknemers loopt vast in huidige baan

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...