"Meer dan 3079 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Moderne communicatie populair op werk

Moderne communicatie populair op werk


De 'moderne manager' communiceert steeds vaker met zijn personeel via sociale netwerken, blogs of podcasts. Een vlotte manier van communiceren, zo schrijft management-issues.com.

Uit een onderzoek van het Consultantbureau Watson Wyatt blijkt dat het aantal organisaties dat voor interne communicatie gebruik maakt van web 2.0 gegroeid is. Hiermee is het gebruik van e-mail als communicatiemiddel naar de achtergrond verdwenen.
Ongeveer 45 van de 181 ondervraagde bedrijven geeft aan sociale netwerken te gebruiken. Een vijfde van de ondervraagden gebruikt podcasts op intranet en blogt over de werkzaamheden van dat moment.

Web 2.0
Volgens de poll zijn veel managers blij met deze ‘nieuwe' vorm van communiceren. 60 procent van de managers vindt podcasts een fijn middel, de helft van de managers is tevreden met sociale netwerken en 40 procent van de ondervraagden is opgetogen dat ze kunnen bloggen.
Michael Rudnick, consultant van Watson Wyatt: 'De verschuiving richting Web 2.0, de tweede fase in de ontwikkeling van het World Wide Web, is een onvermijdelijke. De huidige neergang houdt de implementatie van deze nieuwe technologieën tegen. Maar nu bedrijven het belang inzien van sociale netwerken als een krachtig communicatiemiddel, verwachten we dat de aantallen omhoog zullen gaan.'

Bron: NUzakelijk.nl, 23 april 2009 door Marijke Bout

Tags: communicatie, web 2.0

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Wendbaarheid een van de grootste uitdagingen HR Wendbaarheid een van de grootste uitdagingen HR

Millennials willen baan die past bij hun persoonlijkheid Millennials willen baan die past bij hun persoonlijkheid

Onuitgesproken issues belemmeren goed werkgeverschap Onuitgesproken issues belemmeren goed werkgeverschap

We willen werken op een duurzaam kantoor We willen werken op een duurzaam kantoor

35 plusser? Hoe hou je je werk leuk? 35 plusser? Hoe hou je je werk leuk?

Talent schaars? Weet waar je zoekt Talent schaars? Weet waar je zoekt

Kwart van de jonge professionals kampt met burn-out Kwart van de jonge professionals kampt met burn-out

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...