"Meer dan 3071 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Werknemer regelt privézaken tijdens kantooruren

Werknemer regelt privézaken tijdens kantooruren


48 procent van de werknemers gebruikt werktijd om contact te onderhouden met vrienden en familie. De meeste niet-werkgerelateerde activiteiten tijdens kantooruren zijn het versturen van persoonlijke e-mail, het voeren van privé telefoongesprekken en het gebruik van internet voor persoonlijke doeleinden.

Dit blijkt uit onderzoek van ITJobBoard.nl. Opvallend is dat ruim 36 procent van de ondervraagden aangeeft dat men tijd besteedt aan niet-werkgerelateerde activiteiten doordat er te weinig werk is.

Niet schuldig
Ruim 81 procent van de ondervraagden geeft aan zich niet schuldig te voelen over het tijdens kantooruren afhandelen van persoonlijke zaken; slechts een minderheid compenseert het regelen van persoonlijke zaken tijdens kantooruren door over te werken. Ruim 66 procent van de ondervraagden geeft overigens aan dat het reëel zou zijn als hun werkgever zou bepalen welke websites wel of niet toegankelijk zijn tijdens kantooruren.

Bron: Manageronline.nl, 19 september 2008

Tags: efficiënter werken, werk privé balans, lifehacking, werktijd, privezaken

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Millennials willen baan die past bij hun persoonlijkheid Millennials willen baan die past bij hun persoonlijkheid

Onuitgesproken issues belemmeren goed werkgeverschap Onuitgesproken issues belemmeren goed werkgeverschap

We willen werken op een duurzaam kantoor We willen werken op een duurzaam kantoor

35 plusser? Hoe hou je je werk leuk? 35 plusser? Hoe hou je je werk leuk?

Talent schaars? Weet waar je zoekt Talent schaars? Weet waar je zoekt

Kwart van de jonge professionals kampt met burn-out Kwart van de jonge professionals kampt met burn-out

Anders werken begint van binnen Anders werken begint van binnen

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...