"Meer dan 3049 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Werknemer regelt privézaken tijdens kantooruren

Werknemer regelt privézaken tijdens kantooruren


48 procent van de werknemers gebruikt werktijd om contact te onderhouden met vrienden en familie. De meeste niet-werkgerelateerde activiteiten tijdens kantooruren zijn het versturen van persoonlijke e-mail, het voeren van privé telefoongesprekken en het gebruik van internet voor persoonlijke doeleinden.

Dit blijkt uit onderzoek van ITJobBoard.nl. Opvallend is dat ruim 36 procent van de ondervraagden aangeeft dat men tijd besteedt aan niet-werkgerelateerde activiteiten doordat er te weinig werk is.

Niet schuldig
Ruim 81 procent van de ondervraagden geeft aan zich niet schuldig te voelen over het tijdens kantooruren afhandelen van persoonlijke zaken; slechts een minderheid compenseert het regelen van persoonlijke zaken tijdens kantooruren door over te werken. Ruim 66 procent van de ondervraagden geeft overigens aan dat het reëel zou zijn als hun werkgever zou bepalen welke websites wel of niet toegankelijk zijn tijdens kantooruren.

Bron: Manageronline.nl, 19 september 2008

Tags: efficiënter werken, werk privé balans, lifehacking, werktijd, privezaken

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN

Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA

Meer vrijheid, minder integriteit? Meer vrijheid, minder integriteit?

5 tips voor stressvrij digitaal werken 5 tips voor stressvrij digitaal werken

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...