"Meer dan 3041 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Congres: Ballen; communicatie & media met lef - 5 juni 2009

Congres: Ballen; communicatie & media met lef - 5 juni 2009


Op vrijdag 5 juni a.s. organiseren het Instituut voor Communicatie & Media en het Noordelijk Informatie Netwerk (NIN) een congres communicatie-, informatie- en mediaprofessionals. Het congresthema is geïnspireerd op het lustrumthema van de Hanzehogeschool: 210 jaar durf, oftewel: Ballen! Het congres is voor iedereen toegankelijk.

Programma

Mediapsycholoog Jaap van Ginneken, bekend van o.a. de boeken Verborgen Verleiders en Brein-bevingen, spreekt over de eigenschappen van leiderschap. Vraagt dat charisma en lef, of gewoon inspiratie en transpiratie? En wat kunnen we leren van de financiële crisis? Misschien koesterden we wel een overtrokken beeld van leiders en volgelingen, van aansturing van bovenaf. Moet innovatie eigenlijk niet van onderaf komen?

Groningens Burgemeester (nog net) Jacques Wallage spreekt en discussieert over moed in Nederland. Al sinds het begin van zijn loopbaan pleit hij voor meer openbaarheid en kleur bekennen om te voorkomen dat de gewone man afhaakt van de politiek.

Hoogleraar Wubbo Ockels, die in zijn leven al heel wat durf toonde, spreekt over zijn nieuwste initiatief: Ladies First. Een actie voor een 100% schoon Nederland in 2050.

Tijdens de subsessies staan op het programma: personal branding, serious gaming, voor jezelf beginnen, verleidkunde, sociale media en crowdsourcing, multi channeling, overheidscommunicatie en interculturele communicatie. Moed en lef zijn hierin belangrijke factoren.

Sprekers zijn onder meer Idse de Pree (The Crowds), Tom Scholten, Pauline Schueller (Verleidkundig Instituut), Hans Siepel, Walter Bakker (IB-groep) en docenten van het Instituut voor Communicatie & Media.

Alle deelnemers ontvangen een boek over Personal Branding (www.personalbrand.nl) en een Poken, om optimaal te kunnen netwerken (www.doyoupoken.com).

Entree

Reguliere bezoekers: 85 euro.
NIN-leden: 75 euro.
ICM-alumni na juni 2008 afgestudeerd: 55 euro.
Studenten: 25 euro (bij entree studentenkaart tonen!)

Info & aanmelding: http://www.hanze.nl/icmcongres


Tags: communicatie, media

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA

Meer vrijheid, minder integriteit? Meer vrijheid, minder integriteit?

5 tips voor stressvrij digitaal werken 5 tips voor stressvrij digitaal werken

Het Nieuwe Werken, geschikt voor iedereen? Het Nieuwe Werken, geschikt voor iedereen?

Werknemer bereid 10% salaris in te leveren om thuis te kunnen werken Werknemer bereid 10% salaris in te leveren om thuis te kunnen werken

Wil HNW-pionier IBM opeens medewerkers weer op kantoor hebben? Wil HNW-pionier IBM opeens medewerkers weer op kantoor hebben?

Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...