Op vrijdag 5 juni a.s. organiseren het Instituut voor Communicatie & Media en het Noordelijk Informatie Netwerk (NIN) een congres communicatie-, informatie- en mediaprofessionals. Het congresthema is geïnspireerd op het lustrumthema van de Hanzehogeschool: 210 jaar durf, oftewel: Ballen! Het congres is voor iedereen toegankelijk.
Programma
Mediapsycholoog Jaap van Ginneken, bekend van o.a. de boeken Verborgen Verleiders en Brein-bevingen, spreekt over de eigenschappen van leiderschap. Vraagt dat charisma en lef, of gewoon inspiratie en transpiratie? En wat kunnen we leren van de financiële crisis? Misschien koesterden we wel een overtrokken beeld van leiders en volgelingen, van aansturing van bovenaf. Moet innovatie eigenlijk niet van onderaf komen?
Groningens Burgemeester (nog net) Jacques Wallage spreekt en discussieert over moed in Nederland. Al sinds het begin van zijn loopbaan pleit hij voor meer openbaarheid en kleur bekennen om te voorkomen dat de gewone man afhaakt van de politiek.
Hoogleraar Wubbo Ockels, die in zijn leven al heel wat durf toonde, spreekt over zijn nieuwste initiatief: Ladies First. Een actie voor een 100% schoon Nederland in 2050.
Tijdens de subsessies staan op het programma: personal branding, serious gaming, voor jezelf beginnen, verleidkunde, sociale media en crowdsourcing, multi channeling, overheidscommunicatie en interculturele communicatie. Moed en lef zijn hierin belangrijke factoren.
Sprekers zijn onder meer Idse de Pree (The Crowds), Tom Scholten, Pauline Schueller (Verleidkundig Instituut), Hans Siepel, Walter Bakker (IB-groep) en docenten van het Instituut voor Communicatie & Media.
Alle deelnemers ontvangen een boek over Personal Branding (www.personalbrand.nl) en een Poken, om optimaal te kunnen netwerken (www.doyoupoken.com).
Entree
Reguliere bezoekers: 85 euro.
NIN-leden: 75 euro.
ICM-alumni na juni 2008 afgestudeerd: 55 euro.
Studenten: 25 euro (bij entree studentenkaart tonen!)
Info & aanmelding: http://www.hanze.nl/icmcongres