"Meer dan 3031 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Werkgevers verwachten in 2013 meer van werknemers

Werkgevers verwachten in 2013 meer van werknemers


Komend jaar verwachten werkgevers meer van hun werkgevers. 81 procent van hen geeft dan ook aan goed voorbereid te zijn op de beoordelingsgesprekken. Eerder was dat niet het geval.

Dat blijkt uit onderzoek van ISBW Opleiding & Training onder 1.208 werknemers en 184 werkgevers.

Werkgevers
Dat is een goede zaak stelt Else Slegers, directeur van ISBW: “Werkgevers verwachten meer van werknemers. Dergelijke hoge verwachtingen vragen om een duidelijke definiëring, wat vraagt om een grondige voorbereiding."

Beoordelingsgesprekken
Beoordelingsgesprekken waren in 2010 nog een verplicht nummertje waar veel werkgevers niet goed op voorbereid waren. Nu geeft dus 81 procent van de werkgevers aan over voldoende informatie te beschikken om het gesprek goed te voeren, tegenover 64 procent in 2010.

Voorbereiding
43 procent van de werkgevers besteedt dit jaar minimaal een uur aan de voorbereiding. In 2010 was dit naar inschatting van het merendeel van de werknemers nog slechts elf tot twintig minuten.

Slechts 10 procent van de werkgevers ziet op tegen de gesprekken met werknemers dit jaar, een resultaat dat in de ogen van werknemers meevalt; 19 procent verwacht dat zijn werkgever er dit jaar geen zin in heeft.

HR
93 procent van de werkgevers geeft aan dat de beoordelingsgesprekken deel uitmaken van een HR-procedure. Bovendien heeft 97 procent zijn werknemers hiervan op de hoogte gesteld.

Positievere verwachtingen
De betere voorbereiding van werkgevers kan wellicht in verband gebracht worden met de positievere verwachtingen van werknemers dit jaar. In 2010 gaf 29 procent van de werknemers nog aan beoordelingsgesprekken niet als leerzaam en nuttig te ervaren, in 2012 is dit gezakt naar 20 procent.

Daarnaast geeft 22 procent van de werknemers dit jaar aan dat er geen concrete plannen worden ontplooid na het gesprek, terwijl dat in 2010 nog 48 procent was.

Tags: hrm, management, werknemers, werknemer-werkgever verhouding

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Werknemer bereid 10% salaris in te leveren om thuis te kunnen werken Werknemer bereid 10% salaris in te leveren om thuis te kunnen werken

Wil HNW-pionier IBM opeens medewerkers weer op kantoor hebben? Wil HNW-pionier IBM opeens medewerkers weer op kantoor hebben?

Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid

Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer

8 lessen uit Het Nieuwe Werken 8 lessen uit Het Nieuwe Werken

Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op

Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...