"Meer dan 3163 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Generatieconflicten op het werk

Generatieconflicten op het werk


Heb je jaren hard gewerkt om een leidinggevende positie te veroveren, trekken je jongste collega's zich niets van je aan en gaan volkomen hun eigen gang. Zij moeten immers niets hebben van hiërarchie op de werkvloer. Wat te doen?


Pas afgestudeerden die nu hun eerste stappen op de arbeidsmarkt zetten, hebben een andere kijk op werk dan vorige generaties.


Ze willen bijvoorbeeld zelf kunnen bepalen wanneer en waar ze werken, een 9 tot 5 cultuur is niet aan hen besteed,en ze willen genoeg afwisseling in hun werk, anders zijn ze weg.


Talentmanagement
Organisatieadviesbureau Twynstra Gudde doet sinds 2006 onderzoek naar jong talentmanagement. Een onderwerp dat organisaties gezien de vergrijzing hoog op de agenda zouden hebben moeten staan.



Want bedrijven die nu investeren in het werven en behouden van jonge talenten zijn volgens Twynstra Gudde in de toekomst succesvoller.

Lees hier het volledige bericht

Bron: Elsevier.nl, 16 juni 2009 door Floortje Gunst

Tags: talentmanagement, generatieconflict

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Ruime meerderheid werknemers wil bijdragen aan ‘groter geheel’ Ruime meerderheid werknemers wil bijdragen aan ‘groter geheel’

Grootste probleem in publieke sector? De werkdruk Grootste probleem in publieke sector? De werkdruk

Thuiswerkende ambtenaren zijn eenzamer en minder betrokken Thuiswerkende ambtenaren zijn eenzamer en minder betrokken

Veranderingen in organisatie verlammen werknemers Veranderingen in organisatie verlammen werknemers

Manager mag zijn mensen aanspreken op hun levensstijl Manager mag zijn mensen aanspreken op hun levensstijl

Manager geeft verkeerd voorbeeld werk-privébalans Manager geeft verkeerd voorbeeld werk-privébalans

40 procent Nederlanders werkt wel eens thuis 40 procent Nederlanders werkt wel eens thuis

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...