"Meer dan 3024 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Werknemers verwachten steeds meer skills van leidinggevende

Werknemers verwachten steeds meer skills van leidinggevende


Van peoplemanager tot juist een taakgerichte manager. Werknemers verlangen steeds meer van hun leidinggevende. Kon vroeger de echte vakmanager prima een afdeling leiden, nu moet de leidinggevende voldoen aan allerlei rollen.

Dat komt naar voren uit een onderzoek van Tempo Team onder ruim 1500 werknemers, waarvan de uitkomsten zijn gebundeld in het RED Report.

Leidinggevende
Met name in crisistijd verlangen werknemers in crisistijd het liefst een manager hebben die duidelijk is. Aan empathie en 'een hand op de schouder' is geen behoefte dan.

Werknemers
Sinds begin jaren 80 is er niet meer zo snel en zo grootschalig gereorganiseerd in het Nederlandse bedrijfsleven als de laatste jaren. De eisen die werknemers stellen aan hun leidinggevenden zijn daarmee ook veranderd.

Communiceren
Duidelijk communiceren wordt daarbij door bijna de helft van de ondervraagden genoemd. Toegankelijk (42 procent) en eerlijk (39 procent) scoren eveneens hoog.

Skills
Werknemers verlangen sowieso steeds meer van hun manager, zo laat het onderzoek zien. Werknemers hechten vooral waarde aan leidinggevenden die verschillende skills beheersen en deze op de juiste momenten weten toe te passen.

Moderne manager
Een echte kameleon dus. Dat vereist van de moderne, succesvolle manager een hoge mate van veerkracht en communicatievermogen, concluderen de onderzoekers.

Tags: het nieuwe werken, hrm, management, werknemerstevredenheid, leiderschap, samenwerken, productiviteit

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer

8 lessen uit Het Nieuwe Werken 8 lessen uit Het Nieuwe Werken

Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op

Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel

Werknemers willen recht om onbereikbaar te zijn voor de baas Werknemers willen recht om onbereikbaar te zijn voor de baas

8 Tips om burn-out te voorkomen 8 Tips om burn-out te voorkomen

Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...