"Meer dan 3016 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


BMW bewaakt werk-privébalans werknemers

BMW bewaakt werk-privébalans werknemers


Autofabrikant BMW gaat met werknemers afspraken maken over de tijden waarop ze in principe niet bereikbaar zijn. Zo wil het bedrijf voorkomen dat personeel te veel vrije tijd kwijt is aan werkgerelateerde e-mail en ander overwerk. 

Dat meldt het Duitse tijdschrift Der Spiegel.

Extra uren
Het bedrijf wil het ook mogelijk maken om de extra uren die thuis worden gemaakt tijdens kantoortijd te compenseren. Dat moet gebeuren door bijvoorbeeld op een andere dag uren vrij te nemen.

De nieuwe arbeidsvoorwaarden moeten voorkomen dat hoogopgeleide werknemers een burn-out krijgen.

Smartphone
Met de afspraken gaat BMW branchegenoot Volkswagen achterna. Werknemers van dat bedrijf ontvangen tijdens hun vrije uren geen e-mail meer op hun smartphone van hun werkgever.

Psychologen en onderzoekers concludeerden eerder dat werknemers in toenemende mate risico lopen op een burn-out. Vooral binnen bedrijven met een prestatiegerichte cultuur zouden werknemers onder hoge druk staan.

Tags: hrm, thuiswerken, werk privé balans, management, werknemerstevredenheid, werknemers, leiderschap, stress, burn-out

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

8 Tips om burn-out te voorkomen 8 Tips om burn-out te voorkomen

Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid

5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie 5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie

'Flexibilisering is gifpil' 'Flexibilisering is gifpil'

Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving

7 Prioriteiten voor het managen van professionals 7 Prioriteiten voor het managen van professionals

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...