"Meer dan 3053 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Drukwerk als effectief reclamemiddel

Drukwerk als effectief reclamemiddel


Reclame, zakelijke correspondentie en interne communicatie verloopt tegenwoordig vrijwel uitsluitend via digitale kanalen. Dat is een logisch gevolg van de technologische ontwikkelingen van de laatste decennia en heeft veel voordelen. Ten eerste is het vaak goedkoper om reclameboodschappen via e-mails of banners te verspreiden.

Ook externe en interne communicatie verloopt voornamelijk via e-mail of chat. De meeste werknemers vinden het ook prettiger om papierloos te werken. Betekent dit echter het einde van drukwerk? Nee, absoluut niet! Juist in het digitale tijdperk weten bedrijven en ondernemers op te vallen door de mogelijkheden van drukwerk effectief in te zetten als reclamemiddel.

Opvallen met gedrukt reclamemateriaal
Het gevolg van de verregaande digitalisering van de samenleving is dat het publiek ontzettend veel prikkels te verwerken krijgt. Reclame op televisie, websites en in je mailbox gaat al gauw op in de grote massa. Om de aandacht te trekken van potentiële klanten moet je als ondernemer steeds weer een nieuwe strategie bedenken om op te vallen. Het is ook niet voor niets dat tegenwoordig veel bedrijven werknemers in dienst hebben die zich louter met social media bezighouden. Bij online marketing moet je elke dag opnieuw weer zorgen dat je de concurrentie voor bent en je doelgroep bereikt.

Daarom is het in het digitale tijdperk van belang om een goede balans te vinden tussen welke informatie je digitaal aanbiedt en welke informatie je als drukwerk beschikbaar maakt. Het inzetten van gedrukt reclamemateriaal op de juiste plek en het juiste moment maakt hét verschil!

Imago en offline linkbuilding
Iedereen weet inmiddels dat een goede en professionele website onmisbaar is voor elk bedrijf of zelfstandig ondernemer. Immers, als de website geen professionaliteit uitstraalt, dan heeft het geen zin om te investeren in online en offline linkbuilding om mensen naar de website toe te trekken. Als de website niet aantrekkelijk is, dan verlies je het publiek meteen en heb je voor niets geïnvesteerd in linkbuilding. Ook gedrukt materiaal zoals flyers, brochures en visitekaartjes dragen bij aan het imago van je bedrijf en zorgt voor bezoekers op je website.

Bij Europa's grootste online drukkerij Flyeralarm kun je alle mogelijke oplossingen vinden om slim te investeren in je imago en in offline linkbuilding. Het drukwerk dat je kunt inzetten om ook offline aan linkbuilding te doen zijn bijvoorbeeld hijsvlaggen, beurstafels en spanraamsystemen.

Tags: change management, digitaal werken, marketing, digitale marketing, social medai

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Zelfstandige zonder pensioen en aov? Zelfstandige zonder pensioen en aov?

Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN

Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...