"Meer dan 3071 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


4 Inzichten voor de echte manager

4 Inzichten voor de echte manager


Goed leiding geven, wat is dat? David Sturt en Todd Nordstrom bundelden vier inzichten en publiceerden daarover in Forbes. We delen deze inzichten graag met u.

1. Waar of niet waar: ‘Alleen passie brengt je ver’
“We praten altijd over je passie volgen. Maar we zijn allemaal onderdeel van de geschiedenis. Iedereen heeft iets toe te voegen aan de geschiedenis die communities en andere mensen verder helpen. () Mensen zullen zeggen dat die persoon geen passie had, maar wel zorg droeg voor werk waar anderen voordeel uithaalden$rdquo;, quote Walter Isaacson de Apple-genius in de biografie van Steve Jobs. Dit is een statement van een persoon die na zijn dood nog steeds de 21e eeuw vorm geeft. Kortom, streven naar verschil maken is belangrijker dan passie vinden in je werk.

2. Bouw een team dat slimmer is dan jijzelf
Natuurlijk is het bedreigend als een medewerker in je team slimmer is dan jij. Maar probeer het anders te zien. Onderzoek toont namelijk aan dat medewerkers met verschillende achtergronden en skills in één team kwalitatief beter werk leveren.
Een team met experts maakt andere teamleden betrokken. Bij goed leiding geven hoort dat je ieder teamlid in staat te stelt tot unieke intelligentie; laat ze dit zelfs op tafel brengen. Het hele team zal hier bij gedijen.

3. Falen is belangrijk
J.K. Rowling is ervan overtuigd dat falen een noodzakelijk onderdeel is van het creatieve groeiproces. Ze had graag gezien dat een succesvol persoon tegen haar had gezegd dat ze onvermijdelijk zou falen en hierdoor zou groeien. Realiseer dus dat geen enkel project vanaf het begin succesvol is en geen enkele oplossing makkelijk te ontdekken is: ‘Ooit geprobeerd? Ooit gefaald? Geeft niet. Faal opnieuw, faal beter.’

4. Waardeer het werk van je mensen en laat dat ook blijken
“Maar ik stel mijn team op prijs!$rdquo; reageren mensen vaak op dit inzicht, schrijven Sturt en Nordstrom. En dat is 100 procent waar. Het verschil is dat de teamleden de acceptatie vaak niet voelen. Vaak is er te weinig complimenteus gecommuniceerd.
Als mensen niet voelen dat managers hen werk op prijs stellen, geloven ze niet dat hun inspanning er toe doet. En dat is niet de bedoeling. Goed leiding geven betekent het werk van anderen op prijs stellen.

Bron: Facto.nl

Tags: het nieuwe werken, hrm, management, leiderschap

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Millennials willen baan die past bij hun persoonlijkheid Millennials willen baan die past bij hun persoonlijkheid

Onuitgesproken issues belemmeren goed werkgeverschap Onuitgesproken issues belemmeren goed werkgeverschap

We willen werken op een duurzaam kantoor We willen werken op een duurzaam kantoor

35 plusser? Hoe hou je je werk leuk? 35 plusser? Hoe hou je je werk leuk?

Talent schaars? Weet waar je zoekt Talent schaars? Weet waar je zoekt

Kwart van de jonge professionals kampt met burn-out Kwart van de jonge professionals kampt met burn-out

Anders werken begint van binnen Anders werken begint van binnen

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...