"Meer dan 3054 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers

Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers


Als ondernemers het zelf voor het zeggen hadden, zouden ze de balans tussen werk en privé evenredig verdelen. Toch zegt slechts een kwart van hen dat deze 50-50 verhouding tot de realiteit behoort.

16 procent geeft aan dat de balans in werkelijkheid 80-20 is, gevolgd door de verhouding van 70-30 en 60-40 (beiden 14%). Bij veel ondernemers is de balans dus verre van gewenst en besteden ze veel meer tijd aan hun zakelijke leven. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Teamleader onder Nederlandse mkb’ers.

Te weinig tijd voor privéleven maakt ongelukkig
Het verschil tussen de gewenste en werkelijke work-life balance speelt de ondernemer parten. Kijkend naar waar Nederlandse ondernemers ongelukkig van worden, zien we dat de disbalans tussen werk en privé op de eerste plaats staat (28%). Dit percentage is het hoogst onder startup-ondernemers. Tegenvallend bedrijfsresultaat (23%) en klanten die opzeggen (22%) komen respectievelijk op een tweede en derde plaats.

Ondanks dat de perfecte work-life balance in de meeste gevallen niet gehaald wordt, geven Nederlandse ondernemers het privéleven een 8,1. Het zakelijke leven scoort net iets hoger, namelijk een 8,4.

Rob Klijsen, Country Manager bij Teamleader Nederland: “Het doet me goed dat zowel het zakelijke als het privéleven goed beoordeeld wordt door ondernemers. Het lijkt dus goed te gaan, maar het kan veel beter. Ik vind het zorgelijk dat nog bijna een derde van de ondernemers aangeeft dat de balans tussen werk en privé 70-30 of zelfs 80-20 is. Dat moet anders, want te weinig tijd voor het privéleven maakt de ondernemer ongelukkig. Vandaag de dag zijn er diverse tools beschikbaar om ondernemers te helpen om hun tijd beter en slimmer in te delen. Maak daar gebruik van."

Tags: het nieuwe werken, werk privé balans, onderzoek, lifehacking, hnw, ondernemers

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Zelfstandige zonder pensioen en aov? Zelfstandige zonder pensioen en aov?

Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN

Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...