"Meer dan 3071 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


35 plusser? Hoe hou je je werk leuk?

35 plusser? Hoe hou je je werk leuk?


Werk wordt steeds minder leuk als je de 35 jaar bent gepasseerd, zo blijkt uit onderzoek van de Engelse tak van HR-dienstverlener Robert Half. Prestatiedruk neemt toe en de werk-privébalans raakt meer en meer verstoord. Hoe hou je het leuk?

Het onderzoek onder tweeduizend Britse werknemers wijst uit dat één op de zes werknemers ouder dan 35 jaar ongelukkig is op het werk. Onder de 35 heeft minder dan de helft dat gevoel. Maar als het aantal werkjaren toeneemt, komt ook de vraag naar de zin van dit alles steeds prangender naar boven.

Niet gewaardeerd
Zo heeft onder de 55-plussers, nog maar 17 procent vreugde in zijn werk. Ook andere onderzoeken wijzen die kant op. Onlangs liet een onderzoek van de City & Guilds Group zien dat een derde van de 55-plussers zich niet gewaardeerd voelt, en 16 procent van hen geen vrienden zegt te hebben op kantoor.

Toekomst
Kortom de toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit. Of je maakt promotie en bezwijkt onder de stress. Of je blijft vastzitten in je huidige functie, hebt het gevoel dat je onderpresteert en ziet jongere collega’s promotie maken. Tel daarbij op dat je werk-privébalans niet in orde is en het mag duidelijk zijn dat je een hekel krijgt aan je werk.

Kan dit zwartgallige scenario worden voorkomen? Gebrek aan waardering lijkt de sleutel om de werkvreugde bij de oudere werknemers op te peppen.

Die waardering moet dus komen van het management. Die moet vooral meer aandacht geven aan oudere werknemers. Phil Sheridan, Senior Managing Director at Robert Half UK denkt dan aan: regelmatige beoordelingsgesprekken, nieuwe ontwikkelmogelijkheden en opleidingen blijven aanbieden, en samen met de manager ambitieuze doelstellingen formuleren.

Zeker de moeite waard volgens Sheridan, want werknemers vanaf 35 jaar hebben veel waardevolle werkervaringen opgedaan. Daar kunnen veel collega’s van profiteren, mits de oude rot behouden blijft voor de zaak. Geef hem of haar bij voorkeur iets uitdagends, waar hij zich goed in kan vastbijten.

Tags: het nieuwe werken, efficiënter werken, hrm, werk privé balans, werknemerstevredenheid

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Millennials willen baan die past bij hun persoonlijkheid Millennials willen baan die past bij hun persoonlijkheid

Onuitgesproken issues belemmeren goed werkgeverschap Onuitgesproken issues belemmeren goed werkgeverschap

We willen werken op een duurzaam kantoor We willen werken op een duurzaam kantoor

35 plusser? Hoe hou je je werk leuk? 35 plusser? Hoe hou je je werk leuk?

Talent schaars? Weet waar je zoekt Talent schaars? Weet waar je zoekt

Kwart van de jonge professionals kampt met burn-out Kwart van de jonge professionals kampt met burn-out

Anders werken begint van binnen Anders werken begint van binnen

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...