"Meer dan 3016 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Michel Mooij en innovatieve kantoorconcepten

Michel Mooij en innovatieve kantoorconcepten


Michel Mooij (1954) is directeur van Proven Workspace en blogt op www.workspace.nl.
Hij studeerde bouwkunde aan de TU Delft en ronde in 1980 zijn architectuuropleiding af aan de Academie van Bouwkunst te Groningen. In de acht jaar hierna was hij betrokken bij het ontwerp van diverse middelgrote tot grote bouwkundige en stedenbouwkundige projecten. Naast zijn beroepsuitoefening als architect doceerde hij aan de Academie van Bouwkunst Groningen. Gefascineerd door de analogie tussen het ontwerpen van gebouwen en het ontwerpen van informatiesystemen stapte hij over naar de IT-branche (CAP Gemini) en was als informatieanalist betrokken bij het ontwerp van verschillende grote administratieve systemen. In dit werk maakte hij kennis met het begeleiden van gebruikers bij veranderingen als gevolg van het invoeren van nieuwe werkwijzen. In 1990 trad hij in dienst bij Twijnstra Gudde, waar hij de expertise op het gebied van ICT en Huisvesting kon combineren. Hij hield zich bezig met de ontwikkeling van FMIS'en en kwam via Digital in contact met de eerste experimenten op het gebied van kantoorinnovatie.

In 1997 richtte hij het bureau WorkSpace consultancy op, specifiek gericht op het begeleiden van organisaties bij het realiseren van nieuwe manieren van werken. Naast talrijke artikelen in de vakbladen schreef hij het boek Kantoorinnovatie, Efficient, effectief, flexibel en creatief werken in een duurzame omgeving. Publiceerde regelmatig in tal van vakbladen, onder meer Facilty Management Magazine en Real Estate Magazine.'

Tags: kantoorinrichting, kantoorinnovatie

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

8 Tips om burn-out te voorkomen 8 Tips om burn-out te voorkomen

Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid

5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie 5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie

'Flexibilisering is gifpil' 'Flexibilisering is gifpil'

Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving

7 Prioriteiten voor het managen van professionals 7 Prioriteiten voor het managen van professionals

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...