"Meer dan 3049 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Enkele facts and figures over Het Nieuwe Werken

Enkele facts and figures over Het Nieuwe Werken


Bij het zoeken naar een nieuwe baan blijkt organisatiecultuur en niet salaris de doorslaggevende factor te zijn.
Johnson & McElhenie

Organisaties die werken met zelfsturende teams functioneren beter, hebben een laag ziekteverzuim en medewerkers ervaren minder stress.
Nieuwsbank.nl

Slechts 40% van de werknemers is tevreden over de belangstelling die het senior management toont voor hun welzijn.

Werknemers die meer/beter communiceren, behalen betere resultaten. Communicatie is dus een kritische succesfactor geworden.

Als één miljoen werknemers één dag per week telewerken, scheelt dat per ochtend- en avondspits 140.000 auto's. Het aantal afgelegde kilometers in het woon-werkverkeer neemt dan af met zes miljoen kilometer, ofwel 5 %.
www.awvn.nl

75% van de telewerkers vindt zichzelf productiever dan kantoormedewerkers.
Insight Express en SonicWAll


Meer dan de helft van de werkende Nederlanders zegt door ontspanning op het werk productiever (55%) te zijn en meer plezier in het werk te hebben (54%)
TNS NIPO


Thuiswerkers zijn naast tevreden ook trouwer en trotser op hun bedrijf dan kantoormedewerkers.
The Wall Street Journal


Belangrijke voorwaarden om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten zijn goede communicatiestructuren, zowel top-down als bottom-up.

Mobiel werken leidt tot hogere kwaliteit en betere prestaties
www.managersonline.nl

Telewerken verhoogt de arbeidsvreugde en vermindert stress.
Journal of Applied Psychology


Door e-werken groeit de productiviteit van een gemiddelde werknemer met 15 tot 25 %.
www.awvn.nl

Een gemiddelde werkgever ontvangt 350 e-mails per dag en is 20 uur kwijt om zijn mail af te handelen
NRC Handelsblad


Maar liefst 93 % van de werknemers geeft aan dat écht persoonlijk contact de werksfeer verhoogt.
www.zibb.nl

Als 20 % van alle externe zakelijke afspraken wordt vervangen door televergaderingen, scheelt dat ruim 20 % van al het zakelijke autoverkeer, jaarlijks een besparing van 2,7 miljard kilometer .
www.awvn.nl

Bron: Microsoft Executive Circle
Dit artikel is geplaatst met toestemming van Ludwig Kilian van Microsoft

Tags: efficiënter werken, lifehacking, wat is het nieuwe werken, feiten

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN Geen gratis fruit meer op de werkvloer ABN

Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA Zelfstandige professionals kampen met Wet DBA

Meer vrijheid, minder integriteit? Meer vrijheid, minder integriteit?

5 tips voor stressvrij digitaal werken 5 tips voor stressvrij digitaal werken

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...