"Meer dan 3059 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Vriendelijke medewerker bepalend voor imago brand

Vriendelijke medewerker bepalend voor imago brand


Snelheid in service is het paradepaardje voor veel organisaties. Maar volgens onderzoek van ProAssist speelt de vriendelijkheid van medewerkers een nog veel grotere rol.
  • De vriendelijkheid van een servicemedewerker heeft voor 92% van de respondenten in grote mate invloed op het beeld dat men van een bedrijf heeft
  • Voor 93% is een onvriendelijke medewerker reden over te stappen van bedrijf
Een defect product of een storing vinden gebruikers vervelend, maar wanneer dit goed opgelost wordt is dit geen reden om over te stappen naar een concurrent. Wel zegt 93% dat slechte service een reden is om ergens anders klant te worden. Onder slechte service wordt vooral het gedrag van medewerkers verstaan bij persoonlijk contact of correspondentie via de e-mail. Opvallend is de positieve invloed van een vrolijke medewerker: 84% van de vrouwelijke respondenten zegt hier zelf ook blijer van te worden, tegenover 75% van de mannen.

ProAssist liet het onderzoek uitvoeren om erachter te komen in hoeverre service van invloed is op het imago van een bedrijf. Het bedrijf is achter de schermen verantwoordelijk voor de totale service voor tientallen Europese organisaties op het gebied van telecom, elektronica, retail en allerhande technische apparatuur. Niet alleen de technische kennis van medewerkers moet daarom van het hoogste niveau zijn, ook de manier waarop wordt omgegaan met klanten is daarbij zeer belangrijk.

Tags: service, klanttevredenheid, brand imago

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Anders werken begint van binnen Anders werken begint van binnen

Tevreden werknemers door dans en zang? Tevreden werknemers door dans en zang?

Zelfstandige zonder pensioen en aov? Zelfstandige zonder pensioen en aov?

Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers Geen werk-privé balans voor driekwart ondernemers

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

5 Strategieën voor betere balans werkdruk 5 Strategieën voor betere balans werkdruk

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...