"Meer dan 3016 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Maak het Nieuwe Werken tot een succes

Maak het Nieuwe Werken tot een succes


We kunnen in fleurige nieuwe open kantoren gaan werken, met flexwerkplekken die alle activiteiten kunnen ondersteunen, maar de gewenste doelstellingen worden niet gehaald als de medewerkers niet actief worden betrokken bij de enorme veranderingen die Het Nieuwe Werken met zich meebrengt. Negen tips.

Enige tijd geleden kreeg ik een boeiende discussie met een ex-collega. Hij werkte in een organisatie waarbij er veel ging veranderen. Hij zocht in opdracht van de organisatie een verandermanager en kwam bij mij om een functieprofiel op te stellen. Op mijn vraag wat de eisen waren aan de verandermanager gaf hij als antwoord. 'Het moet een soft iemand zijn die met mensen om kan gaan zodat weerstand kan worden voorkomen. Iemand die in zijn/haar communicatie sterk is en dus in staat is met mensen te praten zodat ze doen wat moet. En dan bij voorkeur iemand met een HRM-achtergrond'.



Lees hier het volledige artikel


Bron: HR Praktijk, 11 december 2009

Tags: hrm, leiderschap, manager

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

8 Tips om burn-out te voorkomen 8 Tips om burn-out te voorkomen

Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid

5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie 5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie

'Flexibilisering is gifpil' 'Flexibilisering is gifpil'

Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving

7 Prioriteiten voor het managen van professionals 7 Prioriteiten voor het managen van professionals

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...