"Meer dan 3016 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Nieuwe vaardigheden vereist: Het Betere Werken!

Nieuwe vaardigheden vereist: Het Betere Werken!


Het Nieuwe Werken is in opkomst. Steeds meer bedrijven gaan over tot Telewerken, Flexwerken, Zaaksgewijs werken of Clean desk. Van kleine bedrijven met parttime virtuele assistentes, tot grote concerns waarbij hele teams overgaan tot Clean Desk en Flexwerken.

Het Nieuwe Werken speelt in op de behoefte om nieuwe arbeidsmarkten aan te boren, huidige werknemers met veranderende behoeften langer vast te houden en kosten te besparen.

Moeders die om drie uur de kinderen uit school moeten halen, maar prima in de avond nog een paar uurtjes kunnen werken. Toekomstige jonge medewerkers van de nieuwe Y-generatie, die het grootste deel van hun studie vanachter hun PC doorlopen hebben en niet van plan zijn om voor een werkgever nu van negen tot vijf op kantoor te gaan zitten. Kantoorpanden die gehalveerd kunnen worden door flexibel met werkplekken om te gaan.

Lees hier de volledige column

Bron: NuZakelijk.nl, 22 april 2010

Tags: lifehacking, wat is het nieuwe werken, vaardigheden

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

8 Tips om burn-out te voorkomen 8 Tips om burn-out te voorkomen

Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid Te veel flexibiliteit leidt tot stress en onzekerheid

5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie 5 Redenen waarom je wel kiest voor zelfsturing in je organisatie

'Flexibilisering is gifpil' 'Flexibilisering is gifpil'

Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving Ook opdrachtgevers zijn verantwoordelijk voor gezonde werkomgeving

7 Prioriteiten voor het managen van professionals 7 Prioriteiten voor het managen van professionals

Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...