"Meer dan 3034 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Interne klant tevreden over facilitair bedrijf

Interne klant tevreden over facilitair bedrijf


Het facilitair bedrijf is erin geslaagd om haar interne klanten tevreden te houden volgens onderzoek van Integron. In 2010 scoorde de totale dienstverlening een 7.4 s en in 2011 een 7.5. Het bedrijf deed onderzoek onder 4400 eindgebruikers bij bedrijven met meer dan 250 werknemers.

In de bouw- en installatiesector zijn werknemers met een het meest tevreden over het facilitair bedrijf. In de transport en logistiek en het onderwijs het minst. Het onderwijs kent wel een positieve trend ten opzichte van 2010, maar kent nog altijd de minst tevreden eindgebruikers.

De receptie wordt als dienst, evenals in 2010, het meest positief beoordeeld. Eindgebruikers zijn minder tevreden over de schoonmaak, maar met name ook over het binnenklimaat, waarvan 61% van werkend Nederland stelt dat er ruimte voor verbetering is.

Men is in het algemeen minder tevreden over uitbestede facilitaire diensten. Met name de catering springt eruit in het onderzoek. Bij catering in eigen beheer wordt het prijsniveau gewaardeerd met een 7.6, maar als deze dienst is uitbesteed wordt het met slechts een 6.1 gewaardeerd.

Verbeterpunten zijn volgens het onderzoek:

De receptie:
  • De kwaliteit van het telefonisch doorverbinden (32% verbeterpotentieel)
  • De bereikbaarheid van de receptioniste (26% verbeterpotentieel)
  • De beschikbaarheid van de receptioniste (25% verbeterpotentieel)
De werkplek:
  • Instelbaarheid en zitcomfort van de bureaustoel (30% verbeterpotentieel)
  • Kwaliteit van het netwerk (46% verbeterpotentieel)
  • Snelheid van desktop / laptop (47% verbeterpotentieel)
Schoonmaak:
  • Schoonmaak van het sanitair (44% verbeterpotentieel)
Afval:
  • De mogelijkheid om vertrouwelijke stukken te vernietigen (26% verbeterpotenieel)

Tags: onderzoek, kantoor, facilitair

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Werknemer bereid 10% salaris in te leveren om thuis te kunnen werken Werknemer bereid 10% salaris in te leveren om thuis te kunnen werken

Wil HNW-pionier IBM opeens medewerkers weer op kantoor hebben? Wil HNW-pionier IBM opeens medewerkers weer op kantoor hebben?

Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid Meeste bedrijven zien geen noodzaak in vitaliteitsbeleid

Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer Nog geen stormloop op de Chief Happiness Officer

8 lessen uit Het Nieuwe Werken 8 lessen uit Het Nieuwe Werken

Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op Flexibilisering van de arbeidsmarkt. Omstreden maar het levert miljarden op

Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel Zelfstandige professionals nog steeds bezorgd over Wet DBA ondanks uitstel

Gerelateerde Blogs

Vertrouwen in een virtuele werkomgeving (Deel 1)

hnwblog

Wanneer je met een team mensen samenwerkt aan een gezamenlijk doel moet je elkaar kunnen vertrouwen. En om dat vertrouwen op te bouwen, is tijd nodig en moet je elkaar goed leren kennen. Maar 'vertrouwen', wat is dat? Bedoelen we allemaal hetzelfde a...


Afwijken van het proces: Organisatorische olifantenpaadjes

hnwblog

Olifantenpaadjes zijn er in allerlei soorten en maten: Fysieke olifantenpaadjes (de uitgesleten paadjes in het gras), sociale olifantenpaadjes (gedragspatronen die we niet verwachten of gepland hadden) en olifantenpaadjes in organisaties, waar mensen...


Het Nieuwe Werken eist persoonlijke effectiviteit (I)

hnwblog

Persoonlijke effectiviteit is cruciaal om het Nieuwe Werken te laten slagen, maar wat is dat eigenlijk, persoonlijke effectiviteit? Aangezien de hoeveelheid tijd en energie die een medewerker beschikbaar heeft constant is, zit de crux hem er dus in o...