"Meer dan 3059 artikelen over Het Nieuwe Werken"

Werken 2.0

Nieuws


Nederlanders en Engelsen het meest online in 2010

Nederlanders en Engelsen het meest online in 2010


Onderzoeksbureau comScore publiceert vandaag het rapport "The comScore 2010 Europe Digital Year in Review." De belangrijkste bevindingen uit het rapport zijn:
  • Nederland en het Verenigd Koninkrijk waren koploper op het gebied van engagement, met gebruikers in beide markten die ongeveer 25 procent meer tijd online doorbrachten per maand dan het Europese gemiddelde van 24,3 uur. Europeanen besteedden de meeste tijd op zoekmachines, sociale netwerksites en portals. Facebook behaalde het grootste aandeel in de gespendeerde tijd van Europeanen (11,7 procent).
  • Europa zag een stijging van 10,9 procent in het bereik van sociale netwerksites in 2010 - de hoogste score van alle regio's ter wereld. Facebook was de koploper van de sociale netwerksites in 15 van de 18 markten. Lokale sociale netwerksites in Nederland, Polen en Rusland behielden het grootste marktaandeel.
  • Het gebruik van online aanbiedingen sites (coupon sites) in Europa groeide met 162 procent in 2010. Coupon sites zijn een opkomende drijvende kracht van online consumentengedrag. Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië gingen aan de leiding onder de lokale markten op het gebied in het gebruik van online aanbiedingen en kortingen. Italië was koploper met 15 procentpunt groei in het gebruik van coupon sites.
  • Hoewel het aantal unieke online videokijkers in Europa stabiel bleef, was er sprake van een significante groei in videokijkers op TV sites. Eind 2010 keken er 16,3 miljoen mensen naar video's op TV sites in Duitsland - een toename van 14 procent in vergelijking met het jaar ervoor.
  • Het aandeel van smartphones in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië groeide in 2010 naar 31,1 procent van de mobiele gebruikers. Dit werd aangewakkerd door een grote mate van gebruik van de Google en Apple smartphone systemen. Google Android boekte een toename in gebruik van 951 procent en Apple van 115 procent.
  • De intensiteit van zoekmachinegebruik in Europa varieerde per individuele markt. Polen liet het hoogste gemiddelde zien van alle markten op het gebied van aantal zoekopdrachten per zoekmachine. Google blijft marktleider op dit gebied in Europa, met een bereik van 9 van de 10 Europeanen.
Download hier het rapport

Tags: social media, trends, ondrezoek, online gedrag

Deel dit artikel via Email Deel dit artikel op Twitter Deel dit artikel op Facebook Deel dit artikel op Hyves Deel dit artikel op LinkedIn Deel dit artikel op NuJij.nl
0 reacties


Vertel ons hoe u erover denkt


Plaats een reactie met uw LinkedIn account Klik op de LinkedIn button om een reactie te plaatsen


Gerelateerd Nieuws

Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren? Hoe krijg je je mensen mee in digitaliseren?

Managers lopen grote securityrisico’s bij mobiel werken Managers lopen grote securityrisico’s bij mobiel werken

Neemt de robot onze banen over? Neemt de robot onze banen over?

Veiligheid en updates vormen grootste uitdagingen werkplekbeheer Veiligheid en updates vormen grootste uitdagingen werkplekbeheer

E-mail steeds meer wapen van keuze bij cybercrime E-mail steeds meer wapen van keuze bij cybercrime

Werknemer is zwakste schakel bij veiligheid bedrijfsdata Werknemer is zwakste schakel bij veiligheid bedrijfsdata

Nog steeds veel zorgen over veiligheid van de cloud Nog steeds veel zorgen over veiligheid van de cloud

Gerelateerde Blogs

Nieuwe werkers, nieuwe skills

hnwblog

Zowel voor het delen van gegevens en informatie als voor communicatie zijn steeds meer handige tools beschikbaar. Met Het Nieuwe Werken en door dergelijke tools verandert niet alleen de praktische invulling van een functie, maar ook de inhoudelijke k...


Waarom de één social media omarmt en de ander het negeert

hnwblog

Waarom omarmt de één een nieuw fenomeen als social media direct, kijkt de ander eerst de kat uit de boom en zet weer een ander de hakken in het zand? Diana Russo en Marnix van der Zalm gebruiken de drijfverentheorie van Graves om het acceptatieproces...


Cloud computing: hoe zit het met de juridische ins en outs?

hnwblog

Het rechtskader van cloud computing is breed en volop in ontwikkeling. Mr. Victor de Pous zet dit in zijn Trendanalyse Outlook ICT Recht 2012 op overzichtelijke wijze uiteen. Belangrijk, cloud computing-diensten ontsluiten immers informatie, wat leid...